مواد غذایی مناسب برای دوران پریود

مواد غذایی مناسب برای دوران پریود

همانطور که می دانید گرفتگی های قاعدگی می توانند راحت تر از آنچه شما بدون ایبوپروفن انجام می دهید ، برطرف شوند. گرفتگی های قاعدگی باتوجه به ساختار بدن هر فرد ومواد مغذی موجود در بدن متفاوت خواهد بود ، بنابراین اگر مواد مغذی بسیار کمی در بدن دارید. مشکلات قاعدگی شما افزایش می یابد. طبق گزارش های پزشکی ، تقریباً 90٪ از زنان علائم قبلی را بدتر و آزار دهنده می کنند ، از جمله گرفتگی عضلات ، نوسانات خلقی ، نفخ و خستگی.

در دوران قاعدگی ، هر خانمی به انرژی بیشتری احتیاج دارد ، بنابراین تغذیه سالم و مقوی در این دوره بسیار مهم است. استراحت نیز در این دوره بسیار مهم است. در واقع ، در این دوره ، سطح سروتونین کاهش می یابد و این نیز می تواند انرژی شما را کاهش دهد. اما برای تأمین انرژی بدن چه غذاهایی را باید مصرف کنید؟

دوران پریود

در این مدت باید به رژیم غذایی خود چغندر اضافه کنید. چغندر خستگی کاذب را از بین می برد و انرژی بدن را افزایش می دهد. لوبیا ، عدس و نخود نیز منابع خوبی از آهن در این مدت هستند. لوبیا و نخود نیز سرشار از فیبر هستند که قند خون و سطح انسولین را تنظیم می کنند و به شما در حفظ انرژی در طول روز کمک می کنند.

پرهیز از شکر و لبنیات در دوران قاعدگی می تواند به کاهش علائم دردناک و کاهش خستگی کمک کند. با این حال ، برخی از شیرینی ها ، مانند شکلات تلخ ، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. در حقیقت ، مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در شکلات تلخ گردش خون را افزایش می دهد. شکلات تلخ همچنین به کاهش سطح هورمون استرس کمک می کند ، در نتیجه خستگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در این مدت می توانید ویتامین 12 خود را نیز افزایش دهید تا به سیستم بدن کمک کرده و انرژی بیشتری داشته باشید. گوشت هایی مانند بوقلمون ، مرغ و گوشت گاو می توانند مواد مغذی حیاتی بدن شما را تأمین کرده و تجربه بهتری را در دوران قاعدگی به شما بدهند. تخم مرغ همچنین یک انتخاب عالی برای تقویت بدن در این دوره است و شما باید آن را به رژیم خود اضافه کنید.

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *