راهکارهایی برای بهبود سبک زندگی

راهکارهایی برای بهبود سبک زندگی

امروزه علی رغم افزایش میزان آلودگی محیط زیست در سراسر جهان و همچنین بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی ، سلامت مردم بیش از گذشته تحت تأثیر این عوامل است. با این حال ، همیشه ترفندها و روش های ساده ای وجود دارد که می توان با استفاده از آنها احساس شادی و خوشبختی در زندگی را تجربه و حفظ کرد. در اینجا 10 نکته بهداشتی برای کمک به شما در بهبود سبک زندگی و استفاده از این نکات ساده برای افزایش کیفیت سلامتی شما آورده شده است.

10 دانش تخصصی بهداشت

در اینجا 10 نکته بهداشتی برای بهبود سبک زندگی شما آورده شده است. شک نکنید که توجه به این نکات کوچک در طولانی مدت سلامت جسمی و روانی شما را تضمین می کند.

1. تشکر کردن روحیه شما را بهبود می بخشد

مطالعه ای که در سال 2003 در ژورنال شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شد ، نشان داد كه ابراز قدردانی می تواند رمز خوشبختی باشد. محققان گزارش کردند که سپاسگزاری می تواند به شما در درک مزایای مهم زندگی برای غلبه بر افسردگی کمک کند. در یک کتاب در سال 2007 ، از شما متشکرم! : چگونه علم جدید شکرگذاری می تواند شما را شادتر کند؟ دانشمندان خاطرنشان می کنند: سپاسگذاری مداوم می تواند شادی را تا 25٪ افزایش دهد.

-مورگان گرین والد

2. نگهداری سگ می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد

سطح بالای استرس مزمن عامل اصلی بیماری های قلبی است. شاید ندانید چه چیزی به کاهش استرس کمک می کند. نگه داشتن یک سگ! طبق انجمن قلب آمریکا ، افرادی که سگ دارند به طور کلی فشار خون پایین و کلسترول پایین تری دارند که هر دو خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. بنابراین ، اگر زندگی شما تحت فشار زیادی است ، داشتن یک دوست سگ بد نیست!

3. مصرف آنتی هیستامین ها قبل از خواب می تواند فرورفتگی ها را از بین ببرد

به طور کلی ، اگر خوب غذا می خورید ، خوب می خوابید و مقدار زیادی آب می نوشید ، می توانید از تیرگی زیر چشم خود جلوگیری کنید. با این حال ، اگر علت آلرژی باشد ، مشکلات فوق قابل حل نیستند. عوامل فصلی و عوامل تحریک کننده در اتاق خواب (مانند گرد و غبار) نیز می تواند باعث ایجاد این گودی ها شود ، بنابراین بهتر است قبل از خواب آنتی هیستامین ها را امتحان کنید. از آنجا که آنتی هیستامین ها معمولاً باعث خواب آلودگی می شوند ، سریعتر به خواب می روید و کیفیت بالاتری از خواب خواهید داشت.

4. ظاهر پوست می تواند کلسترول بالا را تشخیص دهد

اکثر مردم می دانند که کلسترول بالا می تواند باعث بیماری های تهدید کننده زندگی مانند حملات قلبی و بیماری های عروقی شود. آنچه کمتر شناخته شده است این است که علائم کلسترول بالا نیز می تواند بر روی پوست شما ظاهر شود. طبق مرکز پوست آکادمی پوکی استخوان آمریکا (AOCD) ، لکه های زرد رنگ به نام “بیماری ماکولا” یا “چربی پلک” ممکن است در نتیجه کلسترول بیش از حد باشد و در پلک ها و اطراف چشم ظاهر شود.

5- هم اکنون مردم روزانه 600 کالری بیشتر از دهه 1970 مصرف می کنند.

وقتی به عکس های نسل قبلی نگاه می کنیم ، مشخص می شود که آمریکایی ها به طور متوسط ​​چاق ترند. این امر تا حدی به دلیل افزایش عرضه فست فود ، ترشح هورمون در گوشت و فرآورده های لبنی و عدم ورزش بدنی به دلیل کار ساده است. همه این عوامل همچنین میزان کالری دریافتی روزانه ما را بسیار افزایش می دهد. طبق گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) ، از سال 1970 تا 2008 ، متوسط ​​کالری دریافتی روزانه 600 کالری افزایش یافته است.

6. موز و قهوه می توانند روحیه را تقویت کنند

اگر احساس افسردگی و کمبود انرژی می کنید ، موز بخورید. موز نه تنها یک میان وعده سالم است ، بلکه یک میان وعده طراوت است. طبق 2000 مطالعه منتشر شده در مجله کشاورزی و مواد غذایی شیمیایی ، تفاله موز حاوی 10 میلی گرم دوپامین به عنوان یک هورمون شادی است. البته پوست موز حاوی مقادیر بیشتری از این هورمون است که خوردن آن را به شما توصیه نمی کنیم!

کافئین همچنین می تواند به جلوگیری از افسردگی کمک کند. یک مطالعه در سال 2016 در مورد ارتباط قهوه و افسردگی ، که در مجله روانپزشکی استرالیا و نیوزلند منتشر شد ، نشان داد که هر فنجان قهوه کافئین دار که در روز مصرف می شود ، خطر ابتلا به افسردگی را در افراد 8٪ کاهش می دهد.

7. عکس گرفتن حافظه شما را خراب می کند

دفعه دیگر که به تعطیلات می روید ، دوربین خود را کنار بگذارید و اوقات خوب خود را گرامی بدارید. در غیر این صورت ، احتمالاً آن روز را فراموش خواهید کرد. مطالعه ای که در سال 2018 در ژورنال تحقیقات کاربردی حافظه و شناخت منتشر شده ، این موضوع را ثابت می کند. محققان از دانشجویان برای یادآوری مجموعه ای از تصاویر در سه موقعیت استفاده کردند: بدون دوربین ، با دوربین و با برنامه ای مشابه اسنپ چت. آنها اثرات عکس گرفتن را برای ثبت لحظه هایی از حافظه افراد آزمایش کرده اند. محققان سرانجام دریافتند که افرادی که عکس می گیرند ، یادآوری جزئیات در صحنه ها همیشه دشوارتر است.

8. پوست ماهی برای بهبود سوختگی بسیار مفید است.

در برزیل ، پزشکان از پوست تیلاپیا برای پانسمان و درمان سوختگی های درجه دو و سوم استفاده می کنند. طبق تحقیقات PS News Hour ، گزارش شده است که پوست ماهی باعث کاهش زمان ترمیم زخم و کاهش نیاز به تسکین دهنده درد می شود. به دلیل مقدار زیادی پروتئین کلاژن در پوست ماهی ، زخم ها و جای زخم ها را سریعتر التیام می بخشد. در سال 2016 ، دانشمندان دانشگاه فنی Nanyang در سنگاپور نیز دریافتند که به طور کلی ، کلاژن حاصل از همه ماهی ها می تواند به بهبود زخم ها کمک کند.

9. زخم ها را ماساژ دهید تا از بین بروند.

اکثر داروخانه ها با کرم و روغن بدون نسخه برای تسکین زخم ها تهیه می شوند. با این حال ، یک درمان موثر و ساده برای این بیماری وجود دارد که کاملا رایگان است: زخم را ماساژ یا مالش دهید. بله، چیزی که شنیدید درست است. ماساژ دادن اسکارها به طور منظم و چند بار در روز می تواند از جمع شدن بیش از حد کلاژن در محل زخم جلوگیری کند. تجمع کلاژن چیزی است که باعث زخم و التهاب جای زخم می شود. در مقاله ای برای Wellwell Health ، برت سیرز ، به عنوان یک فیزیوتراپیست ، پیشنهاد می کند از یک یا دو انگشت برای ماساژ جای زخم های عمود بر خط زخم استفاده کنید. این حرکت به ترمیم پوست شما کمک می کند.

10. افرادی که هر روز شکلات می خورند لاغرتر از کسانی هستند که شکلات کمتری مصرف می کنند.

یک مطالعه در سال 2012 در مورد چاقی منتشر شده در JAMA Internal Medicine نشان می دهد افرادی که شکلات بیشتری مصرف می کنند لاغرتر از سایرین هستند. این نتایج در مورد انواع شکلات های مصرفی صدق می کند. کسانی که حداقل 5 بار در هفته شکلات می خورند از نظر آماری لاغرتر از سایرین هستند.

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد 10 نکته بهداشتی برای کمک به شما در بهبود سبک زندگی به اشتراک بگذارید.

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *