طول عمر گیتار به چه چیزی بستگی دارد

سایت سرگرمی ، تفریحی و اوقات فراغت فان سنتر

طول عمر گیتار به چه چیزی بستگی دارد

۱۷ بازديد ۰ نظر

در این مقاله برای هنرجویانی که از نرم افزار آموزش گیتار پاپ استفاده می کنند نکاتی برای طول عمر گیتارشان بیان نموده ایم.
تمیز کردن گیتار
راحت ترین روش حفظ و نگه داری گیتار تمیز نگه داشتن پی در پی آن می باشد. گرد و غبار قسمتی از محیط زندگی شماست و ممکن است به آسانی بشود گرد و غبار را از روی گیتار پاک کرد ولی مسئله از اینجا آغاز می شود که این گرد و غبار با عرق و چربی بدن چسبیده و به سیم گیتار و یا بدنه هم می چسبد. آکورد وقتی که با انگشتان دستتان گرفته و یا اینکه موسیقی می نوازید عرق پوستتان و چربی به سیم انتقال پیدا کرده و در زمان زیاد سبب زنگ زدگی و فرسودگی سیم های فلزی خواهد شد. همچنان این چربی و عرق به صفحه انگشت گذاری از طریق سیم ها نفوذ خواهد کرد پس توسیه می گردد پس از هر جلسه تمرین سیم های گیتار را با وسواس تمیز کنید. به هیچ وجه از الکل و مواد شوینده برای تمیز کردن استفاده نکنید بهترین ابزار برای تمیز کردن گیتار پارچه نخی خشک و نرم می باشد. پارچه را میان انگشت اشاره و شست قرار دهید و طول سیم را با حرکت رفت و برگشت تمیز کنید تا جرم های روی سیم به طور کامل پاک گردد.گیتار شامل یک پوشش لاک الکلی می باشد که این پوشش از ساز گیتار محافظت کرده و گیتار را شفاف و براق خواهد کرد که به آن فینیش گیتار می گوییم و به وسیله آن گیتار سالیان طولانی شفاف و براق خواهد ماند. زمانی که گرد و غبار و جرم را از روی گیتار پاک می کنیم باید توجه داشته باشیم که جهت تمیز کردن دیگر بخش های گیتار از جمله صفحه صدا یا روی گیتار، پشت و بقل گیتار هم می شود از پارچ نخی نرم استفاده کرد بهتر می باشد به خاطر عبور از سیم ها و پاک کردن جرم های پایین آنها از قلمو استفاده کنیم. الکل و آب به گیتار آسیب بسیاری وارد می کند ولی دشمن واقعی گیتار چربی و عرق بدن می باشد و ما می توانیم جلوی گرد و غبار و یا عرق کردن را بگیریم ولی با رعایت کردن نکته هایی می شود تاثیر آن را بر روی گیتار کمتر کنیم و طول عمر گیتار را بیشتر کنیم.
نکاتی که برای علاقه مندان به نرم افزار آموزش گیتار پاپ می تواند جالب و کاربردی در رابطه با تمیز نگه داشتن گیتارشان باشد، را در زیر به صورت مختصر ارائه دادیم.
1 - زمان نواختن گیتار لباس آستین بلند بر تن کنید تا آرنج و بازو به گیتار برخورد نکند
2 - تا جایی که ممکن است از برخورد سینه و شکم به پشت گیتار خود داری کنید 
3 - پس از هر جلسه تمرین به وسلیه یک تکه پارچه نخی نرم و خخشک کل گیتار را پاک کنید 
4 -  زمانی که گیتار می نوازیم همیشه لباس تمیز بر تن کنیم تا عرق و چربی بدن به گیتار انتقال پیدا نکند.
5 - پیراهن ها و تی شرت هایی که دکمه دارند را نپوشید تا به پشت گیتار آسیبی نرسد. 
6 - به فاصله 3 و یا 4 ماه یکبار کل گیتار را واکس مخصوص بزنید و یک پوشش نازک کافی است.
امیدواریم که کاربران در حال استفاده از نرم افزار آموزش گیتار پاپ و دیگر علاقه مندان به آموزش موسیقی از این مقاله بهره کافی برده باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.