راهنمای خرید بهترین گیتار

سایت سرگرمی ، تفریحی و اوقات فراغت فان سنتر

راهنمای خرید بهترین گیتار

۱۶ بازديد ۱ نظر

مهم ترین نکات برای خرید یک گیتار خوب با قیمت مناسب:

اگر در فکر خریدن یک گیتار کاربردی، با کیفیت و قیمت مناسب هستید این مقاله میتواند در انتخاب به شما کمک کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد نکاتی را که در خرید گیتار مهم هستند بطور کامل بررسی کنیم تا راهنمایی برای هنرجویانی باشد که در آغاز راه هستند و تجربه ی کافی برای انتخاب گیتار مناسب را ندارند.

مدل های زیاد و متنوعی از گیتار در بازار وجود دارد که بین آنها حتما گزینه ای که مناسب سلیقه و نیاز شما باشد پیدا میشود. اما شما باید در ابتدا کاملا مشخص کنید که نیاز شما چیست و چه هزینه ای میخواهید صرف خرید گیتار کنید.

ابتدا باید بدانید به چه نوع گیتاری احتیاج دارید، گیتار آکوستیک، گیتار الکتریک، گیتار کلاسیک یا گیتار فلامنکو.

در این مقاله ما بطور کلی راهنمایی برای خرید همه ی انواع گیتارها را ارائه میدهیم. در مقالات دیگر بصورت تخصصی درمورد خرید هرکدام از گیتارها صحبت خواهیم کرد.

گام اول: نوع گیتار

  • سبک خود را انتخاب کنید: برخی معتقدند که انتخاب گیتار آکوستیک برای هنرجویان مبتدی مناسب تر است. چون به لوازم جانبی از جمله آمپ ها احتیاج نخواهند داشت و کم دردسرتر هستند. با این وجود شما سعی کنید با توجه به سلیقه و علاقه ی خود انتخاب کنید. از گیتار آکوستیک برای نواختن انواع سبک ها از جمله folk، country، rock استفاده میشود.
  • گیتار با سیم نایلونی را برای شروع انتخاب کنید: کار کردن با سیم های فولادی که در اکثر گیتارهای آکوستیک از آنها استفاده میشود ممکن است در ابتدا برای شما سخت باشد، بنابراین میتوانید با گیتارهای کلاسیک با سیم های نایلونی شروع کنید. گیتارهای کلاسیک هم از نظر سایز کمی کوچکتر هستند و در دست گرفتن آنها آسانتر است، هم سیم های نایلونی آن نرم تر است و کمتر انگشانتان را اذیت خواهد کرد. البته این گیتارها به اندازه ی گیتارهای آکوستیک با سیم های فولادی صدای بلندی ایجاد نمیکنند، که درصورتیکه میخواهید با سروصدای کم تنرین کنید، این نکته میتواند یک امتیاز مثبت باشد. یک نکته ی مثبت دیگر گیتارهای کلاسیک این است که دسته ی ضخیمتری نسبت به گیتارهای آکوستیک دارند و برای افراد تازه کار راحت تر هستند.

 

 

گام دوم: انتخاب گیتار دلخواه

  • گیتاری با سلیقه ی شخصی خود بخرید: مهم است که سازی را انتخاب کنید که خودتان آن را دوست دارید و از داشتنش لذت میبرید. اگر صدای خاصی یا نوازنده ی خاصی را دوست دارید، گیتاری را انتخاب کنید که همان صدا را بدهد و بتوانید همان آهنگ ها را بنوازید.
  • میتوانید یک کیت استارتر تهیه کنید: اکثر برندهای معتبر سازنده ی گیتار، مجموعه ای از لوازم مورد نیاز مبتدی ها برای شروع یادگیری را در یک پک به فروش میرسانند که خرید آن میتواند به شما کمک کند تا راحت و بدون دردسر تمام لوازمی را که لازم دارید تهیه کرده و مسیر یادگیری را شروع کنید. این پک برای گیتارهای کلاسیک شامل موارد زیر میشود: tuner، strap، picks، سیم اضافه و جزوات آموزشی. در پک گیتارهای الکتریک علاوه بر مواردی که گفته شده یک آمپلی فایر و یک chord نیز قرار دارد.
  • به زیبایی گیتار توجه کنید: سعی کنید گیتاری انتخاب کنید که از نظر ظاهری بنظرتان زیبا باشد تا از نواختن با آن لذت ببرید. هرچندکه زیبایی کافی نیست و سازی که انتخاب میکنید باید کیفیت صدای مناسب و کارایی خوبی هم داشته باشد.
  • گیتارهای کوچکتر را هم امتحان کنید: برخی برندها گیتارهایی با سایز کوچکتر هم تولید میکنند که برای نوازندگان جوان و در ابتدای راه میتواند گزینه ی مناسبی باشد. این گیتارها صدایی کمی متفاوت دارند که بعضی هم به این دلیل آنها را انتخاب میکنند. این گزینه را هم بررسی کنید شاید موردپسندتان قرار بگیرد.
  • پیش از خرید قطعی، حتما چند مدل گیتار را امتحان کنید: سعی کنید ابتدا با گشتن در اینترنت و بررسی انواع گیتارها، نهایتا چند مدل را کاندید کنید. سپس حضورا به مغازه ها مراجعه کنید، گیتارهای منتخب خود را دست بگیرید و با آن بنوازید، یا از فروشنده بخواهید قطعه ای را با آنها بنوازد، سپس انتخاب خود را قطعی کنید. در این مرحله میتوانید گیتار منتخب خود را حضوری با به صورت اینترنتی خرید کنید.
  • خودتان گیتار را بخرید: قطعا توصیه و راهنمایی های استاد یا دیگر افراد باتجربه میتواند به انتخاب شما کمک کند، پس حتما با دیگران و افراد مطلع مشورت کنید. اما نهایتا خودتان ساز را انتخاب و خرید کنید، ممکن است استاد شما به شما پیشنهاد دهد که ساز خاصی را از شخص خاصی بخرید، اما در نظر بگیرید که ممکن است استاد شما از فروشنده ی خاصی کمیسیون دریافت کند، و علاوه بر این این شما هستید که نهایتا باید با سلیقه و نیاز خود گیتار خود را انتخاب کنید.
  • موارد فنی را چک کنید: برای خرید گیتار توجه به این نکات مهم است و میتواند تاثیرگذار باشد:
  1. وزن گیتار
  2. اندازه و راحت بودن دسته ی گیتار
  3. تاب نداشتن دسته ی گیتار
  4. اندازه و پهنای گیتار
  5. سیم نایلونی یا سیم فلزی (سیم نایلونی انگشت را کمتر اذیت میکند و صدای کمتری دارد، سیم فلزی انکشت را بیشتر اذیت میکند اما ممکن است صدای آن را بیشتر دوست داشته باشید)
  6. قرار گرفتن دست بالای گیتار

 

گام سوم: انتخاب قیمت

  • ماکزیمم قیمت در بودجه ی خود را انتخاب کنید: در هر محدوده ی قیمتی که انتخاب کرده اید، بهترین و گرانترین گیتار را بخرید. ممکن است فکر کنید که هزینه کردن برای خرید گیتار پیش از یادگیری با ریسک همراه است، اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر گیتاری که تهیه میکنید بی کیفیت باشد، ممکن است کار کردن با آن خسته کننده باشد و انگیزه ی شما برای تمرین را از بین ببرد. مواد به کار رفته در ساخت یک گیتار، از برند آن مهم تر است. بهترین برندهای گیتار قابل خرید در ایران برندهای زیر هستند:

- یاماها

- الحمبرا

- آلمانزا

- فندر

- استگ

- کوردوبا

- گرتش

  • گیتارهای دست دوم را هم بررسی کنید: خیلی از اوقات افراد گیتارهای باکیفیتی را با قیمتی بسیار پایین تر برای فروش میگذارند که میتوانند گزینه ی بسیار خوبی برای اولین خرید باشند، اما حتما باید با دقت کامل خرید کنید تا ساز مشکلی نداشته باشد. حتما پیش از خرید گیتار دست دوم آن را به یک فرد آشنا و متخصص نشان دهید تا صحت و سلامت آن را چک کند.

 

نکات تکمیلی درمورد خرید گیتار

  • از حفره ی صدای رو گیتار داخل ساز را نگاه کنید تا ترکی نداشته باشد.
  • برچسب داخل گیتار به آسانی قابل تعویض است پس هنگام خرید به آن توجه نکنید.
  • بهتر است از برندهای شناخته شده خرید کنید.
  • به فرت ها دقت کنید تا کاملا موازی باشند.
  • سیم ها را چک کنید که گز نزنند، هر ۷۲ نت را روی سیم ها بگیرید و بنوازید تا مطمئن شوید صدایی شفاف دارند و اصطلاحا گز نمیزنند.

نحوه نواختن آکورد های گیتار

برای نواختن آهنگ مورد علاقه تان، باید آکورد های گیتار را یاد بگیرید. برای یادگیری نحوه نواختن هر آکورد از تصاویر و دستورالعمل های زیر استفاده کنید. در تصاویر زیر، دایره هایی که حروف داخل شان دارند، محل قرار دادن انگشتان تان را نشان می دهند (I = انگشت اشاره، M = انگشت وسط، R = انگشت حلقه، P = انگشت کوچک ). علامت X هم سیم هایی که شما نباید بنوازید را نشان می دهد. علامت O هم نشان دهنده سیم هایی است که بدون گرفتن هیچ فرتی نواخته می شوند .آموزش گیتار

نحوه نواختن آکورد D

1-انگشت اشاره تان را روی سیم سوم در فرت دوم ، انگشت وسط را روی سیم اول در فرت دوم و انگشت حلقه را روی سیم دوم در فرت سوم قرار بدهید. آموزش گیتار

2- سیم چهارم را آزاد رها کنید.

3- چهار سیم پایینی را با انگشتان تان بزنید.

4- به صدا دقت کنید. این آکورد D است!فواید آموزش گیتار به کودکان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.