مهارت رایتینگ سخت ترین مهارت زبان انگلیسی است

سایت سرگرمی ، تفریحی و اوقات فراغت فان سنتر

مهارت رایتینگ سخت ترین مهارت زبان انگلیسی است

۳۹ بازديد ۱ نظر


امروزه یادگیری زبان انگلیسی بنابر دلایل متعددی نظیر یافتن شغلی بهتر، مهاجرت، ارتقای شغلی و ادامه تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است. زبان انگلیسی شامل چهار مهارت اصلی یعنی مهارت رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ است که در این میان مهارت رایتینگ نسبت به سایر مهارت ها کمی سخت تر به نظر می رسد یا بعبارتی رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد. البته باید متذکر شد که سختی در یادگیری در هر زمینه ای یک امر کاملا طبیعی به حساب می آید و زبان انگلیسی از این قاعده مستثنی نیست.

 

در ادامه مطلب به این سوال رایج که چرا نوشتن سخت تر است یا بعبارنی آیا رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد پاسخ داده و علاوه بر این راه کارهایی را برای بهبود آن ارائه خواهیم داد.

چرا مهارت رایتینگ سخت ترین مهارت است؟

بیشتر زبان آموزانی که در حال فراگیری زبان انگلیسی می باشند، معتقدند که از بین تمام مهارت ها رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد. در واقع شاید برایتان جالب باشد که حتی خود انگلیسی زبانان هنگامی که قصد دارند مطلبی را بنویسند علی رغم آگاهی و تسلط زبانی، همواره سعی می کنند که درست نوشته و مرتکب اشتباه نشوند. با این تفاسیر، نوشتن به زبان انگلیسی برای افرادی که انگلیسی زبان نیستند به هیچ عنوان آسان نیست و این درحالی است که از نظر یک فرد انگلیسی زبان نوشتن سخت به حساب می آید.

در ابتدا خوب نوشتن، مستلزم تسلط به گرامر است. اگر قصد دارید مطلب خوبی بنویسید می بایست از دانش گرامری قابل قبولی برخوردار باشید. یک فرد غیر انگلیسی زبان باید تعداد زیادی از قوانین در ساختار را به خاطر بسپارد. شاید شما با داشتن سطح کنونی گرامری تان بتوانید مکالمه کنید و منظورتان را به خوبی برسانید اما وقتی قصد نوشتن دارید کمی عاجز می شوید و نسبت به ساختارهایی که در مطلبتان استفاده کرده اید اطمینان ندارید.


راه های تقویت مهارت رایتینگ:

 

حال راه کار رویارویی با اینکه رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد چیست؟ یادگرفتن قواعد یک بحث است و استفاده صحیح و فهم درست از آن بحث دیگری می باشد.

فرض کنید شما در سطح متوسط یا همان intermediate هستید. قاعدتا قواعد مربوط به زمان گذشته ساده و یا گذشته استمراری به همراه جملات شرطی نوع دوم و سوم را می دانید. برای درک و استفاده صحیح از این قواعد سعی کنید درباره اتفاقی که در گذشته برایتان افتاده مطلبی کوتاه بنویسید و تمام اتفاقاتی که رخ داد را شرح دهید. باید بتوانید ارتباطی میان زمان های گفته شده در بالا را برقرار کنید.

به این مثال دقت کنید:

It was late at night on the weekend. My friends and I were sitting on the sofa, talking about the last scary movie we had watched. Meanwhile, my friend suggested going out in the dark. He said whoever could stay out for 30 minutes, would be the winner and the one who was frightened sooner, would have to buy a pizza the following day. While I was out there, I realized that two shiny eyes were looking at me. I got scared and began running. What would you have done If you were me?

همانطور که مشاهده می کنید در متن بالا بسیار خوب از زمانهایی که می توانند جهت توصیف گذشته استفاده کرد، استفاده شده است.

نکته دوم زبان آموزان اغلب زمان کمتری را برای نوشتن صرف می کنند. ثابت شده است زبان آموزانی که در کشورشان زبان را یاد می گیرند بیش از هر مهارت دیگری می خوانند، در حالی که زبان آموزانی که در خارج از کشورشان زبان یاد می گیرند باید بیشتر وقت خود را به گوش دادن یا همان لیسینینگ اختصاص دهند. در هر صورت، زمان کمی را صرف نوشتن می کنند. به وضوح مشخص است که یک فرد معمولی بیشترین وقت را برای گوش دادن، دوم برای صحبت کردن، سپس خواندن و در نهایت نوشتن اختصاص می دهند.

این نکته را باید در ذهن داشت که برای بالا رفتن از نردبان موفقیت، شما باید پایتان را بر روی تمامی پله ها بگذارید تا به بالا برسید. یکی از این پله ها مهارت رایتینگ است. شاید کمی خسته کننده به نظر برسد و شما تمایل زیادی برای نوشتن نداشته باشید اما این یک اصل است. سعی کنید همراه با دوستانتان درباره مطلبی شروع به نوشتن کنید. این کار علاوه بر اینکه یک چالش است، همچنین می تواند به شما این اجازه را دهد تا با نحوه نگارش دوستانتان نیز آشنا شوید.

نکته سوم وقتی زبان آموزان مطلبی می نویسند، یک سوال بزرگ در ذهن دارند که آیا آنچه می نویسند صحیح است یا نادرست. چه کسی می تواند به سوال آنها پاسخ دهد و به آنها کمک کند اشتباهات را تشخیص دهند. در بسیاری از موارد این معلم است که به آنها آموزش می دهد و آماده است به آنها کمک کند. مشکلی که می خواهم به آن اشاره کنم این است که معلم وقت کافی برای تصحیح همه آنها را ندارد بخصوص اگر بیش از ده دانش آموز در کلاس باشند. وقتی معلم فقط نوشته برخی از زبان آموزان را تصحیح می کند، سایر دانش آموزان نمی توانند اشتباهات خود را تشخیص دهند.

 

بدون اصلاح، اشتباهات ممکن است بارها تکرار شوند و به عادت های بدی تبدیل شوند که به سختی قابل تصحیح می باشند. اما باید گفت که با توجه به تعداد پایین زبان آموزان در موسسه زبان ایران اروپا ( پنج الی هشت نفر)، اساتید همیشه تکالیف نگارشی زبان آموزان را با دقت تصحیح کرده و در انتها راه کارهایی برای بهتر نوشتن به آنها می دهند.

مسیر خوب نوشتن از خوب خواندن می گذرد.

درست است که رایتینگ سخت ترین مهارت می باشد اما باور کنید که خواندن زیاد تاثیر فوق العاده ای بر مهارت رایتینگ دارد. با خواندن متون مختلف با ساختارهای متنوع دستوری و واژگانی آشنا می شوید که اغلب توسط انگلیسی زبانان استفاده می شوند.

یکی از مشکلات دیگر در زمینه نگارش، نداشتن ایده است. وقتی شما خواندن را به عادتی برای خود تبدیل کنید، علاوه بر افزایش سطح واژگانی و دستوری زبانی خود، با ایده های مختلفی در زمینه های متعدد آشنا می شوید که در آینده می توانید از آنها بهره ببرید.بنابراین با توجه به سطح زبانی خود، کتابی (صرفا آموزشی نظیر Active Reading Skills ) و غیره را تهیه کرده و شروع به خواندن کنید. بعد از خواندن یک درس از کتاب، می توانید خلاصه ای از آن را بنویسید. این یک تمرین خوب نیز برای مهارت رایتینگ به حساب می آید.

با توجه به موارد بالا که همگی بر تقویت مهارت نوشتن تمرکز دارند، می توانید در کلاس های جانبی رایگان موسسه زبان ایران اروپا مانند کلاس های Writing For IELTS که توسط اساتید برتر آیلتس کشور برگزار می شود نیز شرکت نمایید که  کمک شایانی به تقویت مهارت رایتینگ شما می نماید.

نحوه نگارش رزومه زبان انگلیسی (آخرین استانداردها +دانلود 20 نمونه)

نوشتن رزومه ممکن است کار دلهره آوری باشد. اگر شما قصد نوشتن رزومه دارید ما میتوانیم در اینجا طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه در موسسات کاری و دانشگاهی، شما را راهنمایی کنیم.

رزومه در حقیقت تاریخچه ی کاری شما یا خلاصه ای از مهارت هایتان نیست. به رزومه تان به این صورت نگاه کنید: این یک آگهی یا تبلیغ است و شما محصول آن هستید. هدف شما این است که مسئول استخدام را متقاعد کنید که چیزی که شما میفروشید را بخرد؛ که باعث میشود شما به یک مصاحبه دست پیدا کنید. برای دستیابی به این هدف باید آن را به عنوان ابزار بازاریابی نگاه کنید. بدون این شما هیچ قدرتی ندارید.

به این فکر کنید که هر کسی تبلیغ خودش را دارد، چرا کسی باید محصول شما را بخرد؟ مسئول استخدام وظیفه ی سختی دارد که از بین تبلیغات، بهترین و مناسب ترین آن را برای شرکتش انتخاب کند. مطالعات نشان میدهد از هر ۱۰ رزومه، ۸ تای آن با یک نگاه سریع ۱۰ ثانیه ای دور انداخته میشود. پس این خیلی مهم است که بتوانید مهارت های منطبق بر کارمورد نظرتان را به خوبی به تصویر بکشید. برای کمک به انجام اینکار ما مراحل ساده ای برایتان آورده ایم که میتوانید آن را دنبال کنید تا یک رزومه بنویسید. به مراحل زیر دقت کنید:

ادامه مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.