دست کسی را خواندن یعنی چه؟

سایت سرگرمی ، تفریحی و اوقات فراغت فان سنتر

دست کسی را خواندن یعنی چه؟

۲۱ بازديد ۱ نظر

۱- کنایه از خواندن افکار کسی و پی بردن به اهداف و مقاصد اوست.

۲- همانطور که می دانید در کنایه به معنای دور کلمه باید توجه داشت. در اینجا معنای نزدیک کلمه قطعا مورد توجه نیست! مثلا کسی نمی آید دست افراد را بگیرد و آن را بخواند! کتاب که نیست! اما معنای دور این اصطلاح همان است که در ابتدا گفته شد: یعنی پی بردن به آنچه در ذهن طرف می گذرد.

۳- گاهی این کنایه را برای کسانی به کار می برند که برای دیگران نقشه می کشند و مکر و حیله های فراوان به کار می گیرند تا او را شکست دهند ( یعنی این اصطلاح را برای دشمنان نیز استفاده می کنند) و وقتی که از اهداف شوم آن ها باخبر می شوند می گویند: دست او را خوانده ایم، حواستان باشد گول ظاهر مهربانش را نخورید!

۴- ممکن است منظور از واژه ” دست“، اقدام کردن به انجام کاری باشد و وقتی می گویند دست کسی رو شد یا دستش را خواندیم، با خبر شدن از اقدامی باشد که قرار است در آینده ای نزدیک یا دور انجام دهد.

بهترین زمان سفر به وان

شهر وان از آب و هوای کوهستانی برخوردار است، بنابراین اگر قصد سفر تفریحی دارید در اواخر فصل بهار، تابستان یا اوایل پاییز، به وان سفر کنید که هم وضعیت آب‌وهوایی مساعد است و هم بارش باران کم می‌شود. خرداد تا مهر (اواخر مه تا سپتامبر) بهترن زمان سفر به وان است. که در این ماه ها قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما به بیشترین میزان خود می‌رسد. در صورتی که هدفتان از سفر به وان، خرید است؛ هر زمان از سال می‌تواند برایتان مناسب باشد و فصل های حراجی ممکن است هزینه های دیگر مانند گرانی قیمت بلیط و هتل ها را به دنبال داشته باشد.

بهترین رستوران های شهر وان

۱- رستوران Aişe

رستوران عایشه، توسط گروهی متشکل از زنان محلی اداره می شود و هر روز حدود شش غذای مختلف ترکی و کردی ارائه میدهد. برای صرف یک وعده غذایی کامل شامل نان و سوپ ، تقریباً ۱۰ تا ۱۲ لیر می پردازید. سرو غذا در پاسیوی رنگارنگ در فضای باز رستوران، این محیط را برای بسیاری از مشتریان محبوب کرده است.

بهترین رستوران های تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.